Egzaminy zewnętrzne – po klasie ósmej szkoły podstawowej oraz matura są jednym z najważniejszych wyzwań edukacji i niejednokrotnie przygotowanie się nich nastręcza uczniom wiele trudności. Wsparcia szukają nie tylko osoby z dysleksją, dysgrafią, afazją, zespołem Aspergera, autyzmem czy upośledzeniem w stopniu lekkim, ale też uczniowie bez dysfunkcji, którzy chcą nadrobić zaległości i osiągnąć jak najlepszy wynik z egzaminu.

Podczas zajęć w gabinecie uczniowie kształcą umiejętności kluczowe takie jak rozumienie tekstu literackiego, publicystycznego, redagowanie krótkich form użytkowych oraz dłuższych wypowiedzi pisemnych typu opowiadania z dialogiem, rozprawka, interpretacja utworu poetyckiego. Podczas zajęć indywidulanych uczniowie powtarzają treść oraz problematykę lektur potrzebnych do egzaminu. Zawsze biorę pod uwagę ich indywidulane potrzeby oraz predyspozycje.

Uwzględniam to, czy dziecko jest wzrokowcem, słuchowcem, czy kinestetykiem, czy uczeń jest lewouszny. Ponadto informuję, z jakich dostosowań można skorzystać podczas egzaminu w związku z posiadaną, opinią, orzeczeniem, zaświadczeniem lekarskim. Z sukcesami przygotowuję do egzaminu ósmoklasisty oraz matury uczniów m.in. z dysleksją, dysgrafią, dysortografią, afazją, upośledzeniem w stopniu lekkim i innymi zaburzeniami.